Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2015

CARA SAYA LEGAKAN RASA LOYA DAN ANGIN KETIKA HAMIL

Assalamualaikum w.b.t
Minggu ni dah masuk 6 minggu usia kehamilan saya. masih baru, tapi saya dah rasa intro-intro loya dan perut berangin. Dulu masa pregnantkan haris, saya banyak minum teh.tu je yang lalu masa tu.tak tau pulak teh berangin. bila orang bagitahu baru saya stop.
Saya sedar, saya cepat lapar. setiap 2 jam saya akan lapar, dan mula lah perut nak masuk angin. bila dah masuk angin mulalah rasa loya. kadang tu bila biarkan lama- lama, kalau nak makan, dah tak selera, sebab dah rasa loya kan.. jenuh juga asik nak mengunyah setiap 2jam. macam xde kerja lain pula.
Ambil Peppermint-Ginger Plus untuk hilangkan angin dan rasa loya Saya mula terfikir peppermint-ginger plus. hah, mujur masih ada stok. saya telan 2 biji. terus sendawa! lega rasa. bila dah sendawa, baru boleh makan. berselera la.dah tak rasa loya.  macammana rupa peppermint ginger-plus? Ni dia Peppermint ni rasa dia berangin..yela pudina dan halia kan..tapi puas hatila, sebab sekejap je dah keluar angin.
Ambil ESP u…