Skip to main content

PEPPERMINT-GINGER PLUS MELEGAKAN KEMBUNG, PERUT, SENAK, SEBU DAN ANGIN BADAN

Assalamualaikum w.b.t.

Hujung tahun ni ramai la orang kahwin, saya pun terima banyak jemputan..kelmarin adik ipar saya kahwin..adik ipar saya ni lelaki, jadi saya ni dari rombongan lelaki la..
Lepas nikah, kami dijamu pulut kuning dan kari ayam..saya masa tu dah alamak dah..pulut ni angin, tapi rasa lapar jugak ni..sekali mak saudara ni gi isi banyak pulak pulut dalam pinggan..lebih kurang macam sepinggan nasi jugakla..banyakla kan?saya pulak masa tu kalut dengan anak, tak sempat nak suruh kurangkan..diorang pun da sibuk menikmati..macam seganlah pulak nak susahkan diorang nak hulur pinggan suruh kurangkan pulut tu.jamah jela..

Selesai majlis belah perempuan, belah lelaki pula..alhamdulillah semuanya lancar..saya pun tak ada la rase letih sangat atau sengal sengal..cuma sebab musim hujan, sejuk je.rasa ngantuk je..esoknya suami nak mengurut..saya pun cakap, nak urut jugakla, lama dah badan tak urut since after bersalin dulu..mak mertua pun call tukang urut kegemaran dia buat temujanji..makcik urut tu pun datangla rumah

Makcik tu pegang je bahagian belakang saya, haih..awat tegang sangat urat hang ni?banyak angin ni..ni ada ni biji biji nih! (sambil gosok2 tekan2 urat, sakit woooo)..dari belakang, ke kaki, lepas tu pusing depan..sampai kat perut, makcik tu urut, ada bunyi angin banyak..stiap kali makcik tu gosok tekan, bunyi macam belon pun ada, tak pun macam air kocak kocak dalam kolam..ha camtu la..saya pun seram jugak la..adoi banyak nya angin.,sakit woo makcik tu urut..yela kena bahagian sakit, memang sakitlaaaaa..lepas tu dia urut tapak kaki ala reflexology tu..bahagian perut jugak yang sakit..memang banyak anginla kat perut ni..rasa sebab makan pulut banyak kot.

esoknye terasa dah sakit area makcik tu urut..die pesan dah..esok mungkin rasa sakit..huh..macam mana ni..sendawa pun tak banyak sangat..adui fikir la nak buat macammana.

Petang tu pergi shaklee branch penang, dengar health and wellness talk dengan beli barang. sebelum balik tu terpandang dekat rak display dia peppermint-ginger plus..eh ni macam penah baca, elok untuk digestive problem, angin dan seangkatan dengannya..terus bagitahu hubby dan terus beli. balik terus telan sebiji dulu sebab tak makan malam lagi..die tulis after meal..huh, tak sabar makan sebiji dulu..



on the way nak gi makan, tengah makan, balik rumah asik buang atas bawah dengan jayanya..nasiblah tak ada bau yang melampau..seronok rasa..sebab effect die cepat. balik rumah, telan lagi 2 biji..hihi..sepanjang malam duk buang angin..bahagian yang urut pun tak rasa sakit sangat dah..lega rase angin dalam badan ni dapat dikeluarkan..

oleh itu, saya decide nak bawak je kemana mana peppermint-ginger plus ni..bagi saya ia da macam minyak angin dah...melegakan senak, dan angin dalam perut ni.

Anda mengalami masalah yang sama ke?selalu kembung perut, senakperut, rasa sebu cam tu..boleh cuba peppermint-ginger plus ni..

Harga? RM 45 sahaja..ada 90 biji..maximum sehari makan 3 biji sahaja.

Nak order?nak tanya?
  Hubungi saya sms/whatsapp AINA 019 399 0149 Sekarang!!

PENGEDAR SHAKLEE
C.O.D AMPANG,HULU LANGAT, PUCHONG


Comments

Popular posts from this blog

BABY HARIS TELAN SILICA GEL..MAMA KENA BUAT APA?

Assalamualaikum w.b.t Anak anda penah tertelan silica gel tak?  Lepas tu anda buat apa? Huh petang tadi haris macam termakan je silica gel tu. memang panik la nak buat apa.rasa biru dah muka saya time tu. Cerita nya macam ni Saya baru terima barang dari astro go shop saya ni jenis excited kalo beli barang nak terus buka dan try.. tak kisahla beli barang online ke kat kedai ke..sampai umah mesti nak try saya beli compactor..yang tempat simpan baju tu tengah pasang pasang nampak dah ada silica gel dalam tu..biar jela lepas tu haris ni duk panjat sana sini, saya pun rimas, letak die dalam compactor tu.. saja konon nak bagi die mainla. lepas tu rasa nak tangkap la gambar haris. da tangkap gambar, nak save dan tengok balik lepas tu pandang haris tengok dia dah gigit silica gel tuh! habis bertaburan saya pun terus angkat die ke bilik air dan korek mulut dia.. dapatla sikit tapi silica gel tu macam da larut sikit..macam rupa pasir dah. memang

RESIPI MAKANAN BAYI 8 BULAN: PASTA BOLOGNESE

Assalamualaikum w.b.t. Hari ni saya nak share resipi makanan barat untuk putera kesayangan saya..hihii..excited jugak bila anak da masuk 8 bulan kan.. macam-macam makanan nak cuba bagi..yelah..8 bulan dah boleh makan oat, pasta, cheese..apa lagi macam-macam idea la nak bagi.. Kali ni nak kongsi resipi Pasta bolognese Cara-Caranya rebus pasta(ketepikan) blend 2biji tomato dan separuh batang carrot (ikut suka nak letak sayur apa) tumis unsalted butter+bawang holland+bawang putih+mixed herbs (kalo tak ada guna oregano je pun cukup) masukkan isi ayam masukkan tomato yg telah diblend tadi biar spai masak sekejap masukkan sekeping keju cheddar kacau sampai melt tunggu sejuk blend kan kuah bolognese dan pasta bersama da siap! rase pasni nk wat versi banyak pulak..sebelum ni masak untuk diri sendiri pakai tomato puree je..skali pkai tomato fresh rase fresh sgt.,hahaahaha tapi yang sedihnya Haris macam xsuka sangatla..dia ni tak gemar sangat tomato la rasa..last2 mama nye la

BAGAIMANA NAK DAPATKAN ANAK LELAKI?

ASSALAMUALAIKUM W.B.T. Hari ni nak share mengenai petua-petua yang telah saya baca macammana nak dapatkan baby boy..almaklumlah, saya kan jual ovulation test, so dapat tahu waktu subur..yang tak pernah mengandung, pastilah beli sebab nak mengandung..yang da ada anak, nak mengandung lagi pun nak beli juga..kali ni sebab nye, boleh berusaha nak pilih jantina bila tahu waktu subur..ha..ni mommies yang dah banyak study ni..bagus bagus.. so kat sini saya nak cerita kaitan antara hari subur dengan jantina bayi dan juga petua-petua lain yang boleh anda praktikkan. Mula -mula perlulah tahu..ovum  wanita (telur wanita) membawa kromosom X. Sperma lelaki pula membawa kromosom X dan Y. untuk mendapatkan anak perempuan, perlulah gabungan XX manakala anak lelaki, gabungan XY. Jadi bapa-bapa sekalian, janganlah salahkan isteri anda kalau tak dapat jantina anak yang diingini, sebab kromosom daripada sperma bapa la yang menentukan..TAPI YANG PENTING, SEMUANYA DITENTUKAN OLEH ALLAH S.W.T. Walaupun